MON-125 poate o erupție de Lupus să provoace diabet de tip 1?

Introducere: sindromul Poliendocrin autoimun (AI) de tip 2 (APS-2) este o asociere de afecțiuni autoimune caracterizate prin cel puțin două dintre următoarele trei afecțiuni: diabetul zaharat de tip 1 (DM), tiroidita AI și insuficiența suprarenală primară. APS – 2 este poligenic, are efecte mai multe femei decât bărbați, se prezintă de obicei la vârsta adultă și rezultă din pierderea toleranței imune, unde celulele T devin autoreactive cu infiltrarea limfocitară rezultată și disfuncția țesuturilor și organelor afectate. Autoanticorpii circulanți pot confirma diagnosticul. APS – 2 este asociat cu alte afecțiuni AI (boala celiacă, insuficiența ovariană primară, lupusul eritematos sistemic (les), artrita reumatoidă, vitiligo, alopecie, miastenia gravis și gastrită AI). Descriem un caz al unei femei cu SLE de lungă durată care nu a fost recunoscută inițial ca sindrom APS-2 și tulburările asociate acestuia. Caz: o femeie de 62 de ani cu antecedente de les complicată de afectare pulmonară și renală, hipotiroidism, anemie hemolitică AI, fenomen Raynaud, fibromialgie, a fost trimisă la endocrinologie pentru agravarea hiperglicemiei. Pacientul a fost diagnosticat anterior cu diabet zaharat (DM) de tip 2; tratat cu metformină. Ea a fost de a lua prednison cronice la doze diferite (5 mg de două ori pe zi la 60 mg), în funcție de activitatea les. Nivelurile de glucoză din sânge au crescut semnificativ atunci când doza de steroizi a fost crescută din cauza pneumonitei Lupus și ulterior a dezvoltat anemie hemolitică autoimună, hemoglobina scăzând de la 12,7 g/dL (normal=12,0-16,0) la 5,8 g/dL în mai puțin de o lună. Hemoglobina glicozilată a crescut de la 5,7% la 8,0%, cu valori ale glicemiei de până la 400 mg/dL, în timp ce era spitalizată. S-a presupus că rezistența la insulină s-a înrăutățit din cauza dozelor mari de steroizi de metilprednisolon 125 mg la fiecare 8 ore. Apoi a început cu insulină bazală și bolus. Deși anterior negativ, anticorpul decarboxilazei acidului glutamic (GAD65) a devenit pozitiv, sugerând DM de tip 1. Discuție: deși există rapoarte de les asociate cu APS-2, medicii ar trebui să monitorizeze alte endocrinopatii autoimune, cum ar fi DM de tip 1, tiroidită autoimună și insuficiență suprarenală. Tratamentul cronic cu steroizi poate induce în eroare medicii presupunând că un pacient dezvoltă o rezistență crescândă la insulină din cauza steroizilor și nu face un diagnostic corect al DM de tip 1 nou dezvoltat. O observație interesantă făcută în acest caz este, de asemenea, cronologia apariției lupusului și dezvoltarea DM de tip 1 și a altor complicații asociate – anemia hemolitică autoimună și pneumonita lupusului. S – ar putea presupune că autoreactivitatea crescută a sistemului imunitar al pacientului a prefigurat les-flare și ar fi putut fi responsabilă pentru producerea de anticorpi suplimentari (GAD65) care să conducă la dezvoltarea DM de tip 1.

Write a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.