Lytro Immerge Camera Review

Ikke større enn størrelsen på volleyball, Lytro Immerge camera er et sinnsykt sofistikert kamera fra Lytro som til og med lar deg bevege deg i Den Virtuelle Virkelighetsvideoen. Immerge består av fem lag med optikk med hvert lag lastet opp med linser og bildesensorer som tar opp høyoppløselig sfærisk video rundt kameraet. Kan Det være En virtuell virkelighet game changer?

Bygg Og Design

Lytro Immerge camera er Lytros neste tillegg til listen over lysfeltkameraer etter at de to foregående kameraene ikke var mye vellykkede i VR-markedet. De to tidligere lanseringene kunne verken ta bilder med høy oppløsning eller ta opp videoer. Men Immerge er ikke noe vanlig. Det er det mest avanserte lysfeltkameraet til dato. Lytro Immerge-kameraet fanger lysfeltvolumet, det vil si at det fanger hver lysstråle som kommer fra omverdenen. Mens du gjør det, registrerer det to ting, for det første stedet hvor lysstrålen treffer sensorene og for det andre retningen strålen reiste til. Hele prosessen gjør At Lytro Immerge-kameraet kan registrere alt lyset som ville ha passert gjennom det volumet kameraet opptar plass. Resultatet er rekreasjon av en modell av scenen som blir sett. Hva er enda mer, tankegang er det faktum at den fangede VR lar seerne flytte inn i rommet gjennom Et Virtuelt Virkelighetshodesett. Denne dybdeskarpheten åpner dørene for ytterligere muligheter som kan være et sprang fremover FOR VR-filmskaping og oppslukende spill.
Immerge består av en rigg som inneholder flere ringer av kameraer som er i stand til å fange en hel sfære. Det idrett en verden design som er bærbar og en ende til ende system som fungerer som noe ut av en sci-fi thriller. Men utseende er ikke noe som gjor Lytro Immerge til spillveksleren for Virtuell Virkelighetsindustri. Det er teknologien den bruker som skiller den fra sin liga av 360-graders kameraer. Lysfeltteknologien forbedrer publikums tro på det de ser og jukser dem til å tro at de er et sted de ikke er. Den banebrytende teknologien gjør det også mulig for innholdsskapere å blande live action og datagrafikk ved hjelp av lysfeltinformasjon, og gir DERFOR RETNING TIL VR-bransjen mot det som virker som en utrolig fremtid fremover.

Ytelse

Lytro Immerge kamera er i stand til å levere naturtro VR innhold for live action ved hjelp av det seks grader av frihet. Det massive orb-formede kameraet inneholder hundrevis av små kameraer som måler lyset som kommer fra alle retninger. Teknologien er kjent som lysfeltfotografering, som, når den komplimenteres MED CGI for å blande live action og datagrafikk sammen, gir en uovertruffen kreativ frihet til oppslukende VR-fortellere og innholdsutviklere. Lytro Immerge kamerasystem er basert på fire hovedkomponenter: Den Konfigurerbare tette Lysfeltkameraarrayen, serverne som lagrer og behandler dataene, lysfelteditoren som integreres med eksisterende visuelle effekter som Nuke og spilleren som Er Lysfeltvideoavspillingsmotoren for ledende VR-hodetelefoner og plattformer.

Lytro Immerges light field gir sine brukere visse unike fordeler som andre 360 graders kameraer ikke tilbyr. Det største høydepunktet I Immerge er at i motsetning til andre 360-graders VR-kameraer, krever det innspilte opptaket ingen søm. Den virtuelle virkeligheten innhold fanget gjennom Lytro Immerge kamera er i stand til å bli spilt på alle enheter. Kameraet gir dybdeinformasjon i hver enkelt ramme og støtter enhver intraokulær baseline etter opptak. Immerge støttes av Åtte år Med Lytros forskning på lysfeltet, moduldatafangst og utrolig godt bygget rigg som muliggjør VR-innhold med seks grader av frihet. Kvaliteten på opptak tatt gjennom kameraet er rundt fire ganger bedre enn 4k Standard Ultra HD. Etterproduksjonstiden reduseres dramatisk, da systemet ikke trenger å sy sammen bildene fra alle kameraene for å skape integrert 360-graders opptak.

Pris

Lytro Immerge kamera tilbyr noen halsbrekkende spesifikasjoner; takket være en like halsbrekkende teknologi det er basert på. En av dem er muligheten det gir til seerne å kunne lene seg til venstre eller høyre i rommet for å sjekke innholdet i Det Virtuelle virkelighetsrommet. Men som det er sagt, kommer alt med en pris. For å få hendene på En Av Immerge rigger, må man betale hundretusener av dollar, med priser som starter på $250000 Men; kameraet kan også leies på en litt mer håndterlig hastighet på $6000 til $8000 per dag.

The Verdict

Det er mer enn en grunn til At Lytro Immerge Camera er en spillveksler i ligaen av 360-graders kameraer. Å skape immersive miljøer som kan dra nytte av fri bevegelse støttet av virtuelle virkelighetshodesett som Oculus Rift eller HTC VIVE krevde mye hardt arbeid, men med introduksjonen Av Immerge blir hele prosessen en veldig enkel prestasjon. Bildekvaliteten er suveren og sømløs som setter en standard for andre selskaper som ikke ser lett å bli matchet når som helst snart. Men prislappen er baren dette dyret setter på seg selv om hvem som kan bruke den. Det er ikke for amatører eller små budsjett videographers. Lytro Immerge camera er et av de mest fantastiske kameraene som er bygget til nå, som til og med lar deg flytte rundt opptak på skjermen. Hvis Lytro kan fortsette å trekke den av på den måten De gjorde Med Immerge og redusere kostnadene for Å ha råd til Sine 360-graders kameraer, vil fremtiden for virtuell virkelighet sikkert være veldig, veldig forskjellig fra det vi forventer, Og Lytro vil være pioner for den endringen.

For å oppsummere alt, Er Lytro Immerge Camera et Av De mest avanserte og utrolige kameraene Fra Lytro. De har etablert sin merkevare I VR-markedet og gjør hva det var ment å gjøre, forbløffe oss med sin høye bildekvalitet og uovertruffen virtuell opplevelse, men gjør det til en stor pris på hundretusener av dollar. Kameraet, gjennom sine banebrytende funksjoner, setter en benchmark I VR, en bransje som snart kommer til å gå inn i en allestedsnærværende scene hvis selskaper som Lytro fortsetter å komme opp med slike utrolige innovasjoner.

savner jeg noe? Hva er i tankene dine, god informasjon er som ernæring til hjernen vår, dele dine tanker med våre lesere her!