Lytro Immerge Camera anmeldelse

Lytro Immerge camera er ikke større end størrelsen på volleyball og er et sindssygt sofistikeret kamera fra Lytro, som endda lader dig bevæge dig i Virtual Reality-videoen. Immerge består af fem lag optik, hvor hvert lag er fyldt med linser og billedsensorer, der optager sfærisk video i høj opløsning rundt omkring kameraet. Kan det være en virtual reality game changer?

Build and Design

Lytro Immerge camera er Lytros næste tilføjelse til sin liste over lysfeltkameraer, efter at de to foregående kameraer ikke var meget succesrige på VR-markedet. Dens to tidligere lanceringer kunne hverken optage billeder i høj opløsning eller optage videoer. Men nedsænkning er ikke noget almindeligt. Det er det mest avancerede lysfeltkamera indtil dato. Lytro Immerge camera fanger lysfeltets lydstyrke, det vil sige, det fanger hver lysstråle, der kommer fra omverdenen. Mens den gør det, registrerer den to ting, for det første det sted, hvor lysstrålen rammer sensorerne, og for det andet den retning, strålen rejste til. Hele processen gør det muligt for Lytro Immerge-kameraet at optage alt det lys, der ville have passeret gennem det volumen, som kameraet optager rummet. Resultatet er genskabelsen af en model af den scene, der ses. Hvad der endnu mere er forbløffende er det faktum, at den optagne VR giver seerne mulighed for at bevæge sig ud i rummet gennem et Virtual Reality-headset. Denne dybdeskarphed åbner dørene for yderligere muligheder, der kan være et spring fremad for VR-filmfremstilling og fordybende spil.
Immerge består af en rig, der indeholder flere ringe af kameraer, der er i stand til at fange en hel kugle. Det har et globusdesign, der er bærbart og et ende-til-ende-system, der fungerer som noget ud af en sci-fi-thriller. Men udseende er ikke noget, der får Lytro til at fordybe spilskifteren til Virtual Reality-industrien. Det er den teknologi, den bruger, der adskiller den fra sin liga med 360-graders kameraer. Lysfeltteknologien forbedrer publikums tro på det, de ser, og snyder dem til at tro, at de er et sted, de ikke er. Den banebrydende teknologi gør det også muligt for indholdsskabere at blande live action og computergrafik ved hjælp af lysfeltinformation, hvilket giver retning til VR-industrien mod det, der ser ud som en utrolig fremtid fremover.

ydeevne

Lytro Immerge camera er i stand til at levere naturtro VR-indhold til live action ved hjælp af det seks frihedsgrader. Det massive orb-formede kamera indeholder hundredvis af små kameraer, der måler lyset fra alle retninger. Teknologien er kendt som lysfeltfotografering, som, når den komplimenteres med CGI for at blande live action og computergrafik sammen, giver en enestående kreativ frihed til fordybende VR-historiefortællere og indholdsudviklere. Lytro Immerge kamerasystem er baseret på fire hovedkomponenter: Det konfigurerbare tætte Lysfeltkameraarray, serverne, der gemmer og behandler dataene, lysfelteditoren, der integreres med eksisterende visuelle effekter som Nuke og afspilleren, som er Lysfeltvideoafspilningsmotoren til førende VR-headset og platforme.

Lytro Immerges light field giver sine brugere visse unikke fordele, som andre 360 graders kameraer ikke tilbyder. Det største højdepunkt ved Immerge er, at i modsætning til andre 360-graders VR-kameraer kræver de optagede optagelser ingen syning. Den virtuelle virkelighed indhold fanget gennem Lytro Immerge kamera er i stand til at blive spillet på enhver enhed. Kameraet giver dybdeinformation i hver enkelt ramme og understøtter enhver intraokulær baseline efter optagelse. Immerge understøttes af otte års Lytros forskning på lysfeltet, moduldatafangst og utrolig velbygget rig, der muliggør oprettelse af VR-indhold med seks frihedsgrader. Kvaliteten af optagelser, der er taget gennem kameraet, er omkring fire gange bedre end 4k-standarden Ultra HD. Postproduktionstiden reduceres dramatisk, da systemet ikke kræver behov for at sy billederne fra alle kameraerne for at skabe integrerede 360-graders optagelser.

pris

Lytro Immerge camera tilbyder nogle forbløffende SPECIFIKATIONER; takket være en lige så forbløffende teknologi, den er baseret på. En af dem er den evne, det giver seerne til at være i stand til at læne sig til venstre eller højre i rummet for at kontrollere indholdet i Virtual reality-rummet. Men som det siges, kommer alt med en pris. For at få hænder på en af de Immerge rigge, man skal betale hundredtusindvis af dollars, med priser starter ved $250000 dog; kameraet kan også lejes på en lidt mere håndterbar sats på $6000 til $8000 per dag.

dommen

der er mere end en grund til, hvorfor Lytro Immerge Camera er en spilskifter i ligaen med 360-graders kameraer. Oprettelse af fordybende miljøer, der kan drage fordel af fri bevægelse understøttet af virtual reality-headset som Oculus Rift eller HTC Vive krævede meget hårdt arbejde, men med introduktionen af Immerge bliver hele processen en meget let bedrift. Billedkvaliteten er fremragende og problemfri, hvilket sætter en standard for andre virksomheder, der ikke ser let ud til at blive matchet når som helst snart. Men prislappen er den bar, dette dyr sætter på sig selv, hvem der kan bruge det. Det er ikke for hobbyisterne eller de små budget videografer. Lytro Immerge camera er et af de mest fantastiske kameraer, der er bygget indtil nu, som endda giver dig mulighed for at flytte rundt på optagelser på skærmen. Hvis Lytro kan fortsætte med at trække det ud på den måde, de gjorde med Immerge og reducere omkostningerne for at få råd til deres lysfelt 360-graders kameraer, vil fremtiden for virtual reality helt sikkert være meget, meget forskellig fra hvad vi forventer, og Lytro vil være pioner for denne ændring.

for at opsummere det hele er Lytro Immerge Camera et af de mest avancerede og utrolige kameraer fra Lytro. De har etableret sit brand på VR-markedet og gør, hvad det var meningen at gøre, forbløffe os med sin høje kvalitet billedklarhed og uovertruffen virtuel oplevelse, men gør det til en enorm pris på hundreder af tusinder af dollars. Kameraet sætter gennem sine banebrydende funktioner et benchmark i VR, en industri, der snart kommer ind i en allestedsnærværende fase, hvis virksomheder som Lytro fortsætter med at komme med så utrolige innovationer.

savner jeg noget? Hvad er på dit sind, god information er som ernæring til vores hjerne, dele dine tanker med vores læsere her!